Bangkok

De wat Arun

Boeddhas


Wat Pho

Bangkoks grootste Buddha, van tijdens de boottour




Yo wereld

Ander land, zelfde geweldigheid! Het was superleuk! Op dag 1 hebben we onze eerste ( en enige, wij zijn echt swererlds slechtste toeristen 😅 ) tempel gedaan, genaamd wat pho ( ik herinner me de discussie nog: Ik: hoe heette hij nou, iets pho… maar wat pho? Mama: ja wat pho Ik: maar wat pho Mama: wat pho! Ik: maar wat pho! Ja dat was gezellig😁) in de wat Pho lag een reusachtige 40 meter liggende Boeddha, echt supercool. Een aantal leuke foto’s geschoten en gevloekt om toeristen die leuke foto’s schoten. Gezellig! Ook heb ik wat muntjes geofferd aan de Boeddha dus was erg cool daar. Dag 2 ( we doen 1 ding per dag ( max)) …🥁🥁🥁 shoppen! Gewoon dooreen winkelcentrum dwalen en niks doen! Wat geweldig! En mama heeft eindelijk een goede burger kunnen eten 🍔🥰! We hadden zoizo cultureshock na India, “ o mijn God, die auto’s rijden normaal en toeteren niet eens, wat raaaaaar” dus het shoppen was erg leuk. Dag 3: bootje varen 🛶! We hebben met de longboat een tour van bangkok over de wateren gedaan en wat was dat cool. We hebben ook de wat arun gezien, de stupa waar assen worden bewaard. “Wil je er nog naar toe? Neh. Ok check ✅ “. Dus die was superleuk 😃! Het was die dag kerst dus we zijn ook nog lekker gaan eten! Was heerlijk🥰! Dag 4 hebben we niks gedaan behalve street food eten, heerlijk dus!😁 die avond hebben we gekeken naar mensen die elkaar tot gehakt slaan (Zie: Thais boxen.) Heerlijke kerstsfeer dus! Dag 5: fietstour! Ook dat was geweldig, na een start met wat moeite ( ik die 2 keer tegen en muur aan rijd ) was het enorm gaaf! En wanneer ik naar school fiets zeg ik tegen mezelf; “als ik Bangkok kan kan ik dit ook”!😁. Die avond hebben we take-out noodles gegeten en daarna moesten we alweer weg! Wat was dit heerlijk 🥰.

Live long and prosper 🖖 

-kick de supermoderne en verantwoorde toerist

Comments

Popular posts from this blog

Australië deel 4: the return of the east coast

Ha Long bay ( and beyond )

De helft van Australië ( abridged )