Exmouth tot Broome

Karijinni

Cape Keraurden

80 mile

Uitzicht Cape Keraurden

80 mile sunset


Yo wereld

Het is een ( voor ons ) hete zaterdagochtend, en ik zit me in het laatste beetje schaduw van de bus te verschuilen, wanneer ik bedenk dat ik al tijdlang geen blog heb geschreven er is ook al een hoop gebeurd sinds Exmouth, waaronder: gorgeus gorges, vissen, vangen, vissen, en nog meer vissen ( maar niet vangen :( ).

 Om te beginnen bij de gorgeus gorges, zijn we naar een plek genaamd Karijini gegaan, die bekend staat om zijn gorges, een soort ravijnen/valleien waar je door kan hiken en in kan zwemmen. Je kan al raden welke van de 2 we hebben gedaan. Ik vond het verrassend lekker om te zwemmen in die natuurlijke poel. En ook niet zo koud, wat ik wel had verwacht. 

Daarna zijn we naar een prachtige plek genaamd Cape Keraudren gegaan die bekend stond om zijn vissen maar waar het hele strand een kleine whiting ( een kleine onindrukwekkende maar wel lekkere vis ) had gevangen. Wel een supergoed de stay, en we stonden aan de rivier, wat ik heel mooi vond ( zeker omdat ik dan wanneer ik wil een lure kan uitgooien :D). 

Daarna zijn we naar Eighty Mile Beach gegaan, de enige plek waar we ook iets hadden gevangen :-). Op de eerste dag dat we zijn gaan vissen heb ik een haai gevangen. Nee, dat was geen typo, ik heb een haai gevangen. Ik had dan waarschijnlijk de lijn afgesneden zodra die in de buurt kwam maar hier in aus eten ze gewoon haaien. Dus ik heb die dag een hoop leerzame momenten gehad over hoe je een haai moest schoonmaken en hoe je vis knasperig bakt. Het was verbazingwekkend lekker. But wait, there’s more! Ik had op dag 2 een echte vis gevangen, genaamd een Bluenose! Niet echt heel groot maar een mooie en goed smakende vis. En ik heb die dag ontdekt dat als er één ding lekkerder is dan de vis eten die je zelf heb gevangen, is het de vis eten die je zelf heb gevangen, schoongemaakt en gebakken. 

De volgende dag zijn we vertrokken naar een plek genaamd Port Smith, weer een goed visplek, volgens de all knowing Google. Alleen we kwamen aan op het foute tij, en er zaten al honden in het water te spelen. Dus die dag heb ik in mijn visboek gelezen en de wonderen van frozen yoghurt ontdekt. Niet heel interessant voor op de blog maar een lekker relaxte dag. 

En daarna zijn we naar onze laatste visstop gegaan, namelijk Barn Hill, gegaan, een plek die bekend stond om vissen en pizza. Dus dat waren 3 goede dagen, waarin we weliswaar niks vingen maar een prime plek hadden en heel veel plezier hadden. En daarna kwam Broome, waar we zoveel dingen hebben gedaan dat het niet in deze blog past. Wordt vervolgd…

LLAP🖖

Kick de visvanger

Comments

Popular posts from this blog

Australië deel 4: the return of the east coast

Ha Long bay ( and beyond )

Nog meer aus