Trekken in Nepal






Yo wereld

Wow. 

Dat is hoe ik me voel over het trekken

Het was wow.

Nou dat was de blog

Nee geintje dit is hoe het voelde

Een plek die ik me herinner is tatopani ( betekent letterlijk heet water ) waar ik even ziek was. Mijn neus rende een marathon 👃🏃 en toen ik mijn pannenkoek niet at (!) was het voor mama een teken dat we een chill dag deden. Was erg leuk, enige nadeel was dat je naar buiten moest voor de toiletten. Over de toiletten gesproken… wat was ik enorm blij dat ik een jongen ben! Het waren zeg maar gaten in de vloer dus je moest de hele tijd hurken. Respect voor mama 🫡. Ook nog wat ik me herinnerde is, en ik zweer dat dit waar is, is dat in de eerste plek de ketchup dronken proefde. Echt. Nou ja, vodka wordt gemaakt met aardappels, waarom niet tomaten… 

Eigenlijk geef ik nu een negatieve indruk. Het was trouwens (spoiler alert) geweldig! Je voelt je erg sterk en dit en de natuur was heel erg mooi. Alhoewel we soms wel wat vloekten ( waar is die verdomde skilift nou!!) was het een enorm geweldige ervaring! Een ding wat me ook opviel is hoe snel je aan de trek lifestyle went; drie uur? Das niks! Ook heb ik nog een bruid opgepikt. Geen grap. Er was een buurmeisje wat zij dat ze met me wilde trouwen. Mama zei dat ik over 10 jaar terug kon komen en ik liep blozend door. Over het algemeen was het heel heel heel cool. Bedankt universum 🥰🤩

Nog een paar hoogtepunten:

Ik: het is Nepal, ze worden vast niet dronken

Mama: het is wel Diwali, dus een soort kerst

Ik: dan worden ze dronken met yaknog


Het voordeel van met mama trekken, je hoeft niet meer dan 4000 meter omhoog* 


De heilige 3: asphalt WiFi en mayonaise 


We moeten ook nog een cadeau voor TB, ik haat het als die guides het perfect doen🙄


*wat klinkt als heel veel maar het valt best wel mee

Comments

Popular posts from this blog

Australië deel 4: the return of the east coast

Ha Long bay ( and beyond )

De helft van Australië ( abridged )