Kamelensafari🐫


 Yo wereld

Wat was dit cool! Ik weet dat ik dat aan het begin van elke blog zeg maar dit was echt geweldig 🤩 . We begonnen in de ochtend omdat we non touristic waren gegaan ( hoera voor mama ) . Het is wel even wennen met het hobbelen maar naar een tijdje had ik mijn balans dus ging het op zich wel goed, behalve dat we dus een ijzeren knop hadden om aan vast te houden. Alleen zijn wij dus heel Europees qua grootte van onze buik, dus na een tijdje voelde ik mijn musculus obliquus externus abdominis veranderen in psychroludes marcidus, of wetenschappelijk gezegd, het deed pijn. Dus zijn we gestopt voor lunch🫓🍜☕️😁! Lost altijd alle problemen van het leven op. En inderdaad, na een cursus zelf chapatis maken ( dit 🫓) was mama ook weer opgeknapt van haar keiharde val tegen de metalen knop . Was ik dat vergeten te zeggen? De kameel ging al op de grond zonder dat erom werd gevraagd dus mama gleed meteen heel hard naar voren… recht tegen de stang aan 🫣. Mama dutje gedaan 😴. Na de lunch gingen we weer verder ( dit keer met dekens bij onze buiken 😮‍💨). Dat was vrij smooth sailing, behalve wanneer we naar beneden gingen, want toen we naar beneden gingen waren de kamelen nogal… ( psychopatisch? een complete wegpiraat? Suïcidaal?) enthousiast, dus dat was erg stevig vasthouden. Maar voor de rest, ging goed 😁. Toen we aangekomen waren ( nadat we waren bijgekomen en onze spieren niet meer voelde als een psychroludes marcides ) hebben we genoten van de zonsondergang 🌅 en van een lekker dal bhat diner 🥘. En toen …🥁🥁 Het sterrenkijken! Wow wat was dat gaaf 🤩! Na wat hulp van de telefoon hebben we gekeken naar mars, Jupiter en vallende sterren 💫! Was enorm gaaf. Na in slaap zijn gedoezeld werden we volgende ochtend weer wakker🥱. Na ontbijt ( toast en biscuit ) hadden we 2 keuzes: of jeep of meer kameel. Na die vorige ervaring zat ik even te twijfelen. Toch ervoor gegaan. En wat ben ik daar blij mee! De 2de was nog geweldiger! Na van kameel te hebben gewisseld ( nieuwe hete pineapple 🍍) was het heerlijk wandelen door de woestijn. En dat terwijl er de hele tijd een lokale hond met ons meeliep 🥰🐕!Nadat we bij de waterput een aantal bedelende kinderen hebben uitgelegd dat je moet werken voor je rupees ( schreef kick die met zijn moeder een jaar op vakantie is), zijn we gaan lunchen. Weer het zelfde smaakvolle noodlege🍜 liedje. En weer mama die een dutje nam😁. Toen we daar nog een paar hele nuttige dingen hebben gedaan ( kruiswoordpuzzels en Benji bananas spelen ) was het tijd om met de jeep terug te gaan. Wow. Wat was dit cool. En nu kan ik eindelijk ijs gaan eten🍦.

Selamat tinggal

-kick de viator

Comments

Popular posts from this blog

Australië deel 4: the return of the east coast

Ha Long bay ( and beyond )

De helft van Australië ( abridged )